12 juni - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Greald Henstra - WaarBenJij.nu 12 juni - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Greald Henstra - WaarBenJij.nu

12 juni

Door: Greald

Blijf op de hoogte en volg Greald

12 Juni 2006 | Nederland, Groningen

zaterdag 10 juni stond in het teken van de terugreis. Vertrek 7:30 (Ch.tijd, 01:30 NL tijd). De taxi, zonder meter, vroeg veel te veel (15E). Dus op de valreep van mijn speelgoedgeld afgeholpen.
Mongolie is erg weids en kaal, met hier en daar een groene waas.
Siberie is woest en ledig, prachtig meanderende rivieren en erosiepatronen, en overal bos. Slechts hier en daar tekenen van menselijke bewoning: zandwegen en ontbossing.
Het was lekker weer in Helsinki (waar heel streng in mijn paspoort gekeken werd), en na aankomst op Schiphol (zonder enige douanebemoeienis) met drie boemeltjes en uitvallende treinen in 1,5 uur in Gouda, eigenlijk het zwaarste deel van de dag. Vroegzomerse pakjesavond bij de kids en vlekkeloze treinreis naar Groningen. Bus 3 naar Vinkhuizen wilde nog net even voor me stoppen. Thuis om 00:30 (NL tijd).