11 mei 2006 - Reisverslag uit Shanghai, China van Greald Henstra - WaarBenJij.nu 11 mei 2006 - Reisverslag uit Shanghai, China van Greald Henstra - WaarBenJij.nu

11 mei 2006

Door: Greald

Blijf op de hoogte en volg Greald

11 Mei 2006 | China, Shanghai

5 mei. wij zijn allemaal goed in Shanghai aangekomen. Later meer.

6 mei. De reis is voorspoedig verlopen. Het tijdverschil is 6 uur. Wij zijn eerder wakker dus het is hier 6 uur later. We zitten in een geweldig hotel, een wolkenkrabber en ik zit op de 23e etage, al zijn er een paar ongeluksgetallen er uit gelaten. Desondanks heb ik nog geen vrij uitzicht; dat wordt belemmerd door meer hoogbouw.
Vanuit het vliegveld zijn we met de maglev de stad in gereden. Dat is de 'trein zonder wielen' die ik in Duitsland eens met Diederik ben wezen bekijken. Hij ging 430 km/h volgens de meter. Dat duurde dus niet zo lang.
Ben nog niet naar buiten geweest dus daar kan ik nog niets over vertellen. Dat ga ik vandaag maar ns doen.

Zondag 6 mei. Zo wordt het een soort dagboek. Gisteren niet zo veel gedaan. Wandeling door het buurtje van het hotel. Heel veel mensen met hun gedoetjes en dan ineens weer een wolkekrabber. Voor omgerekend e0,50 eet j j buikje rond met echte chinees.
Eergisteren kostte het meer maar toen kregen we ook kippetenen gemarineerd in zoetzure saus, met stokjes natuurlijk.
'sAvonds met studenten naar een decadente club geweest voor expats en chinese patsers. Met dakterras aan de "Bund" waar aan de overkant van het water, waarin bulkcarriers en gewone scheepjes af en aan varen, de echte wolkekrabbers (met prominent de "Pearl Tower") staan die (tot 22:00) elk hun formidabele lichtshow geven. Erg laat geworden zodat ik nog steeds in NL tijd leef.

9 mei Dagboek is een keer overgeslagen. Ma 8-05 zijn de onderzoeken van start
gegaan. In Mexico betekende dat dat wij docenten de toerist konden gaan uithangen. Hier moet ik ook aan het werk; in pak! Gelukkig heb ik het hier laten stomen voor 57,50 RNB = e5,75 (zeggen ze); een heel bedrag!
Een van de studenten heeft thuis zijn hoofd gestoten aan een keukenkastje
en is met een lichte hersenschudding op reis gegaan. Tot hij beter is neem ik zijn plaats in.
Dus zat ik ma mi bij het NL consulaat, na ma mo een rondje langs de projecten.
Di twee ontwerpburootjes bezocht. Daar is niets mis mee; ze leveren professioneel werk en er komen jaarlijks zo'n 20000 nieuwe afgestudeerden bij (zeggen ze). Niet zo best voor simpele ontwerpburootjes in NL...
Na werktijd een wandelingetje gemaakt naar het People Square en daar een
nieuwe telefoon gekocht; dat moest van de studenten.
Ook iets ondefineerbaars gegeten en melk gedronken met iets erin dat van alles kan zijn: een of andere vrucht ofzo, maar het kan ook gerust schilpadeieren
geweest zijn. Wel lekker maar wacht de stoelgang van morgen af. Tot op heden
is die wel eens luidruchtig geweest maar verder tiptop.
Vandaag wat druilerig en verdwenen de hirises inderdaad in de wolken.
Verder beginnen we ze te zien als de bomen in het woud waar we ons nu eenmaal in begeven hebben.
Verder hier koetjes noch kalfjes. Dan maar de olifant met een lange snuit.

10 mei. Krijg berichten dat in NL het voorjaar uitbundig uitbreekt. Moet mooi gezicht zijn. Stuur s een foto? Hier in Shanghai hebben wij vandaag (do 11-5) eigenlijk voor t eerst een mooie dag met wat zon.
Gisteren druk geweest met projectbegeleiding enzo. Toch een uurtje gevonden de stad in te lopen. Mooie fotoos gemaakt en USB-dingetje gekocht om ze op PC te zetten (had ik thuis laten liggen). Zoek naar manier om ze ergens up te loaden.
[]
's Avonds met de heren in de stad wezen eten. Zij hebben zich danig misdragen maar verder geen byzh.

Do 11 mei weer echte werkdag met veel begeleidingsgesprekken.
Tussen de middag echter tijd gevonden om naar de Bund te wandelen. Het waterfront van de levensader van Shanghai. Voor de plaatjes, erg mooi. Erg toeristisch en derhalve het werkterrein van bedelaars en straatverkopers. Voordat ik het wist was mijn profiel uitgeknipt waarvoor me zeer gewiekst e3,- werd afgetroggeld. Chinese diefstal in de praktijk, goed onthouden: eerst kletspraatje maken, dan kunstje doen en het prulletje geven, tenslotte bij het handenschudden om geld vragen (hij vroeg 50, ik bood 20 en het werd 30). Ik had geen zin er nog wat dubbeltjes af te praten en het is bovendien best kunstig.
Ik was zelf ook een belangrijke attractie: moest telkens met van die kleine chinese meisjes op de foto. Daar heb ik echter geen geld voor gevraagd.

'sAvonds daar in de buurt wezen eten met het isp-bestuur. En nog eens langs de blvrd voor avondfotoos. Nu was het gespuis echt wakker, maar het bleek niet te mogen want op zeker moment kwam een electrisch karretje met politiekleuren en zwaailichten de boel schoonvegen. De hele meute aan de haal en vervolgens een dolle jacht. Erg vermakelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

isp international study project

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2006

meer foto's

12 Juni 2006

12 juni

09 Juni 2006

9 juni, de laatste dag

08 Juni 2006

8 juni

05 Juni 2006

5 juni
Greald

isp international study project

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 10564

Voorgaande reizen:

22 Maart 2009 - 27 Maart 2009

barcelona

04 Mei 2006 - 11 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: