12 mei 2006 - Reisverslag uit Shanghai, China van Greald Henstra - WaarBenJij.nu 12 mei 2006 - Reisverslag uit Shanghai, China van Greald Henstra - WaarBenJij.nu

12 mei 2006

Door: Greald

Blijf op de hoogte en volg Greald

12 Mei 2006 | China, Shanghai

12 mei, Regenachtig en lang niet tropisch van temp. Maar goed ook want het is weer een volledige werkdag geworden. Jetlag komt periodiek weer terug. Soms slaap ik een hele nacht van de uitputting, daarna wil het weer niet lukken. Zo ook vannacht, slopend. Vandaag niet veel byzonders gezien. Vrij uurtje gebruikt om in de regen door Fuxing park te kuieren. Moest volgens de boekjes erg fraai zijn in het voorjaar. Inderdaad staan de petuniaas (of wat dan ook) keurig te bloeien met Marx en Engels versteend in hun midden maar eea (1&a) kon niet echt inspireren.
Dan maar weer als onderzoeker op stap en gesproken met NL Philips opperman. Hij ziet vooral veel mogelijkheden in Ch en beperkingen in Eu, al heb ik hem wat moeten corrigeren want zijn beeld van NL is wel van 10j terug.
Desalwelteplus blijft mijn beeld van enkele dagen geleden overeind. China loopt vwb technische capabilities niet achter en wát ze achter lopen halen ze rap in. De nieuwe NL-generatie moet weer aan het werk. Dat zal ze moeilijk vallen want ze zijn door en door decadent, hetgeen ze zelf eigenlijk ook beamen, overigens zonder enige gêne.
Vervolgens met de hele club de week doorgenomen; in het grote geheel ziet het er goed uit.
Toen begon het weekend.
Met zn allen naar een Japans "eat while you can" restaurant waar ze o.m. levende gefileerde vis serveerden die nog op het bord probeerde te spartelen. Dat ging er toch bij iedeeen niet in.
Terugwandelend kwamen we (3 man) langs de "future tower" (die op 1 van de fotoos in de wolken verdwijnt) en daar zijn we dan maar even op gegaan (60 verdiepingen). Er waren wel wat beveiligingsmaatregelen maar die hielden ons niet tegen. Het was echter te laat om nog wat te kunnen onderscheiden want zo na 22:00 gaat de sierverlichting uit.