29 mei - Reisverslag uit Beijing, China van Greald Henstra - WaarBenJij.nu 29 mei - Reisverslag uit Beijing, China van Greald Henstra - WaarBenJij.nu

29 mei

Door: Greald

Blijf op de hoogte en volg Greald

29 Mei 2006 | China, Beijing

Reis naar Beijing verliep redelijk voorspoedig. Alleen was er 1 treinkaartje gekocht voor een trein een kwartier eerder dan die van de groep. Aan mij de eer.
Aan boord deelde ik de coupé met 3 anderen waarvan er 1 met partijspeldjes op en 1 die wel wat Engels sprak. De partijman begon meteen de zaken in de coupé te regelen. En businesskaartjes uitgewisseld.
Op de gang in gesprek geraakt met een ander met waarmee ik de rest van de avond doorbracht. Hij wist het nodige te vertellen over Shanghai, China en bv. de bevolkingspolitiek. Maar na een half flesje Heineken raakte hij al zo onder de invloed dat die avond niet erg lang duurde.
Na aankomst in Beijing de omgeving verkend. Werd mij gelijk een aardig prentje aangesmeerd. Moet nog bepalen aan wie ik het geven zal.
Na een geplande bijeenkomst met aanstaande tolken en daarna even chillen op een pleintje in de buurt was de dag ineens weer om.
Maandag naar de NL ambassade, de nodige informatie uitgewisseld. 'sMiddags een uurtje dacht ik om s naar het plein van de Hemelse Vrede te kijken, hier om de hoek, al zijn de hoeken wel groot (Beijing is ruim opgezet). Onderhouden door drie alleraardigste chinese studentes die van alles wisten te vertellen (40Ha, Voorzitter Mao is er op dinsdag en donderdagochtend persoonlijk te bezoeken) en me al doende meevoerden naar een achteraf theehuis waar mij plotsklaps een traditionele theeceremonie werd voorgezet. Bleek mij achteraf 600Y te moeten kosten. Ben er met 120 van afgekomen, maar 1 ding weet ik nu zeker: er is vast wel 1 eerlijke Chinees, maar met 1,3 mrd ga ik er niet langer naar zoeken. Al die andere kosten je gewoon geld.

  • 30 Mei 2006 - 21:37

    Herman Rutten:

    Je hebt er mooie foto's bij zitten. Het uitzicht vanaf de berg, maar ook het portret van die meneer, die zich even van de buitenwereld heeft afgesloten. (is dat overigens Kuifje op die poster?)Op het platteland werd geld gevraagd voor foto's van mensen, maar in Peking kan je je uitleven. Met geld had ik ook slechte ervaringen. geleerd altijd vooraf een prijs af te spreken voor alles. En ook om pakweg 30% te bieden van van wat gevraagd wordt. tot mijn verbazing nooit een draai om de oren gehad.
    ik kijk de komende dagen nog eens naar je belevenissen. Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

isp international study project

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2006

meer foto's

12 Juni 2006

12 juni

09 Juni 2006

9 juni, de laatste dag

08 Juni 2006

8 juni

05 Juni 2006

5 juni
Greald

isp international study project

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 10552

Voorgaande reizen:

22 Maart 2009 - 27 Maart 2009

barcelona

04 Mei 2006 - 11 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: